Corsagna

the village of Corsagna, ancient medieval burg within the municipality of Borgo a Mozzano, is located 360 meters above sea level, just 30 minutes drive from the city of Lucca and within driving distance of one of nature’s most beautiful areas of Tuscany: the Garfagnana valley between the Alpi Apuane and the Apennine Tosco-Emiliano.

Corsagna is in a wonderful position if you want to visit the main cities of art in Tuscany and the coast: the town of Lucca is reachable in only 30 minutes and the Versilia Coast in 50 minutes as well as the Abetone, the most important sky resort of the area.

In Corsagna, in addition to food and household goods stores, you can find the historic family restaurant Branduzzi well known for its tortelli and its wood-fired pizzas.

During the summer the village is enlivened by the village festivals where you can taste the local specialties and dancing late into the night!

il paese di Corsagna (360 metri s.l.m.) è un antico borgo medievale del comune di Borgo a Mozzano che si trova a pochi chilometri da una delle zone naturalistiche più belle della Toscana: la Garfagnana, collocata tra le Alpi Apuane e l’Appennino Tosco-Emiliano.

Il paese si trova in una posizione geografica ottimale per la visita delle più importanti città d’arte toscane e del litorale tirrenico: la città di Lucca si trova a soli 30 minuti e la Versilia a 50 minuti come anche l’Abetone, località sciistica più importante della zona.

Nel paese, oltre ai negozi di prodotti alimentari e casalinghi, si trova lo storico ristorante della famiglia Branduzzi conosciuto per i suoi tortelli e la sua pizza cotta a legna.

Durante l’estate il paese è animato dalle feste paesane dove è possibile gustare le specialità locali e ballare fino a tarda notte!